Connect everyone living and working in your properties
Ben je op zoek naar een beheerder voor jouw gebouw? Vraag vrijblijvend een offerte aan!
Solvio by Parte is jouw partner voor het beheer van mede-eigendommen. Met grootste zorg bekommeren we ons over het beheer van de gemeenschappelijke delen en ontzorgen we met alles wat daarbij komt.
We beheren jouw mede-eigendom alsof het de onze is. Over het hele land zijn onze getalenteerde medewerkers terug te vinden. Zij delen hun kennis en expertise op alle aspecten van property management: financiële, administratieve, technische, juridische en andere beroep gerelateerde activiteiten worden gecoverd. En altijd met de nodige transparantie én efficiëntie.
Beheer uw mede-eigendom door onze property management diensten om ervoor te zorgen dat uw eigendom goed onderhouden wordt, haar waarde verhoogd én dat het voldoet aan de plaatselijke wetgeving en regelgeving. Zo kunt u zich concentreren op wat voor u écht belangrijk is.
Bij Solvio by Parte, onderscheiden we ons door de nadruk te leggen op dynamische technologische toepassingen en jarenlange ervaring van onze mensen. Als syndicus staan we dus in voor het beheer van de gemeenschappelijke delen in je appartementsgebouw.
Zo is er technisch beheer, denk maar aan de eindeloze onderhouds- en herstellingswerken zoals water in de kelder, de lift die niet werkt… Voor elk gebouw dat we beheren, zijn we ook de drijvende kracht achter de opmaak van de jaarlijkse begroting en boekhouding. Dat behoort tot het financiële beheer.
In overeenstemming met de wetgeving voor mede-eigendom en de regels die in de statuten van het gebouw zijn vastgelegd leveren we inzichten in de financiële achtergrond. Potentiële kosten worden op de juiste manier in kaart gebracht zodat we transparant kunnen communiceren naar elke mede-eigenaar.
We moeten het je niet vertellen, de procedures rond vastgoedbeheer worden steeds ingewikkelder. Onze property managers en hun teams helpen je van A tot Z bij het opmaken van statuten, het uitschrijven van het reglement van inwendige orde, het beschrijven van de gemeenschappelijke en privatieve delen. Dat wil zeggen dat je ook voor het juridische beheer van je vastgoed bij ons terecht kan.
De organisatie van een algemene vergadering vergt voorbereiding en opvolging, denk maar aan het versturen van uitnodigingen, het opstellen van agenda’s, het uitwerken van verslagen… Maar ook renovaties en herstellingen vragen heel wat aandacht bij de opvolging en uitvoering. Dankzij de zorgvuldige opvolging van onze mensen is ook het administratief beheer van de mede-eigendom in goede handen.
Wonen in mede-eigendom stelt eigenaars voor verschillende kleine en grote uitdagingen. Niet enkel verdienen en vereisen administratieve taken zoals facturen, betalingen en afrekeningen opstellen de aandacht van de mede-eigenaars, ook financiële planning en technisch beheer maken een deel uit van het takenpakket. De Wet op de Mede-eigendom die deze materie regelt, bundelt deze en andere bevoegdheden in 1 persoon: de syndicus.
Sinds 2010 is de wetgeving omtrent de mede-eigendom geprofessionaliseerd met als gevolg dat aspecten zoals boekhouding, financiële planning en beheer, technische en juridische begeleiding en ondersteuning van de mede-eigendom nog belangrijker zijn geworden. In januari 2019 werd de wetgeving in mede-eigendom nog eens aangepast. Meer en meer eigenaars doen daarbij terecht beroep op een professioneel syndicuskantoor, die hen de weg wijst in de wirwar aan regelgeving en waakt over de correcte toepassing ervan.
Solvio maakt het verschil door haar aanpak, kennis en aanbod.
Wij beheren vandaag ongeveer 250 mede-eigendommen in de provincie Antwerpen, samen goed voor meer dan 6000 appartementen.
Wij beheren gebouwen in Aartselaar, Antwerpen, Etterbeek, Berchem, Brussel, Edegem, Herentals, Kapellen, Mortsel, Schelle, Wilrijk, …
Wenst u contact op te nemen met een van onze referenties, of een plaatsbezoek te houden in een van de gebouwen die door ons beheerd worden, kan u dit aanvragen.
Erkend makelaar en syndicus: een kwaliteitslabel
UVS leden onthouden zich van potentiële belangenvermenging en van activiteiten die schade zou berokkenen aan hun klanten, UVS leden verbinden zich ertoe de wet op mede-eigendom strikt na te leven en op de best mogelijke manier de belangen van de VME’s te verdedigen. Solvio is erkend door de UVS als aanbieder van kwalitatieve dienstverlening voor een waardig ereloon zonder oneerlijke concurrentie te voeren.
BIV – Beroepsinstituut Vastgoedmakelaars: De aansluiting bij het B.I.V. (Beroepsinstituut Vastgoedmakelaars) garandeert u de vereiste kwalificaties en een sluitende deontologie. Het BIV is een publiekrechtelijke beroepscorporatie met als hoofdtaak de toegang tot het beroep te regelen en de naleving van de plichtenleer te waarborgen. Het beroep van vastgoedmakelaar is gereglementeerd: eenieder die als zelfstandige vastgoedmakelaarsactiviteiten wenst uit te oefenen, moet ingeschreven zijn bij het BIV (Marcel Heylen BIV202209 en Olivier Blockhuys BIV 506306).
CIB – Confederatie van Immobiliëngroepen van België: Solvio Beheer (Heylen & Blockhuys bvba) is een erkend CIB kantoor (Confederatie van Immobiliënberoepen van België). CIB is de drijvende kracht achter de professionalisering van het beroep van vastgoedmakelaar. Een CIB-makelaar is een goed opgeleide en uitstekend geïnformeerde beroepsbeoefenaar, die op de hoogte blijft van de evoluties op de markt en die zich permanent bijschoolt. Regelmatige bijscholingen en/of seminaries houden ons kantoor zowel technisch als juridisch ‘up-to-date’ en geven u de garantie op een oplossing op maat voor elke uitdaging in het beheer van mede-eigendommen.
UVS vzw – Unie Vlaamse Syndici : UVS vzw (Unie Vlaamse Syndici) werd opgericht als autonome beroepsvereniging op 20 augustus 2009. Sinds 2015 is UVS vzw officieel erkend als nationale beroepsvereniging door de minister van KMO’s, Zelfstandigen, Landbouw en Wetenschapsbeleid en is in die hoedanigheid ook vertegenwoordigd in de Hoge Raad voor Zelfstandigen en de KMO’s. Wij stimuleren bij onze leden transparantie en eerlijkheid, in hun bedrijfscultuur in dewelke problemen en fouten bespreekbaar zijn.
Solvio Solutions werd opgericht in 2014 onder de vorm Edifix bvba en is de technische pijler van Solvio. Onze afdeling Solutions is gestructureerd om kleine en middelgrote herstellingen en onderhoudsoplossingen voor gebouwen van particulieren of bedrijven aan te bieden. Solvio Solutions bestudeert ook hoe de ecologische voetafdruk van gebouwen kan verminderd worden met grondige investeringen en renovaties zoals met ESCO (Energy Service Company) projecten, Clean Technology en Clean Management, hoe deze projecten op een voordelige wijze kunnen gefinancierd worden, en welke strategieën kunnen gebruikt worden bij de implementatie van nieuwe structuren in gebouwen waar gezinnen en/of bedrijven samenwonen, werken en leven.
Edifix
Onze partner Edifix is gestructureerd om kleine en middelgrote herstellingen en onderhoudsoplossingen voor gebouwen van particulieren en bedrijven aan te bieden voor zaken zoals onderhoud en nazicht van lichtinstallaties, bijstellen van deuren, leegpompen van kelders, … en dat allemaal in één dienstverlening. Daarmee bespaart u voorrijkosten van verschillende leveranciers, en kan u beroep doen op onze technische bijstand voor de meeste dagelijkse problemen die zich voordoen in gebouwen. Indien een probleem niet binnen ons werkgebied valt, zorgen wij voor een gespecialiseerde vakman ter plaatse.
SyndiClean
Samen met SyndiClean maken we er onze missie van om wonen en werken in appartementsgebouwen zo aangenaam mogelijk te maken, vanaf de eerste stap die u zet in uw appartementsgebouw. Een frisse geur in een propere inkomhal, en je dag begint of eindigt meteen met een glimlach op je gezicht.
Ontdek SyndiClean.Onderhoudsoplossingen voor gebouwen
Afhankelijk van de keuze van de klant gaan wij te werk op afroep of met een onderhoudscontract. Wij bieden daarbij verschillende formules aan. Voordeel van een onderhoudsovereenkomst is dat uw gebouw preventief behandeld en gescreend wordt op meer dan 50 punten, en dat er op gerede tijdstippen een controle gebeurt van deze punten. Dit kan gaan van het periodiek nakijken en vervangen van lampen, tot afstellen van deuren en deurpompen, vervangen van naamplaatjes, leveren en plaatsen van rookmelders tot het aanbieden van een 24/24 stand-by service en onze bijstand ter plaatse binnen de 2 uur na een dringende noodoproep.
Klusdienst voor particulieren
Bent u op zoek naar een klusjesman voor kleinere en middelgrote werkjes, ook daar kan Edifix u mee helpen. Onze mensen hebben ervaring in allerlei disciplines, en wij zorgen voor de juiste man op de juiste plaats.
Projectondersteuning
We ondersteunen zowel intellectueel als met onze mankracht grotere projecten in zowel de voorbereidende als de uitvoeringsfase. Dit wordt per project en op maat bekeken.
Offertedienst na schades
Edifix is gestroomlijnd op snelle interventies. Bij de behandeling van een schadegeval kan dit van belang zijn, niet enkel voor de tijdelijke herstelling van de oorzaak, maar ook voor het indienen van een offerte bij de verzekeraar voor de afhandeling van het dossier. Edifix kan u bijstaan bij het opmaken en indienen van een correcte offerte zodat er sneller aan de herstelling van de gevolgschade kan gestart worden.
Solvio Verzekeringen bestaat al sinds 1983 onder de naam AB Brokers NV en verhuisde in 2013 naar Antwerpen om deel uit te maken van Solvio en de dienstverlening te versterken. Als onafhankelijk verzekeringsmakelaar heeft zij een jarenlange expertise met buildings, bedrijven en particulieren. Een gespecialiseerde schadebehandeling in mede-eigendommen is een van onze troeven. Solvio Verzekeringen staat bij haar professionele klanten gekend als een referentie in transportverzekeringen.
Solvio Verzekeringen richt zich tot particulieren en KMO’s. Behalve een grondige specialisatie in de producten voor en schadebehandeling in mede-eigendommen, vinden bij Solvio Verzekeringen alle particulieren hun weg. Wij hebben een brede waaier aan polissen in huis. Er zijn de klassieke verzekeringen als brand, auto en burgerlijke aansprakelijkheid (de ‘familiale’), maar ook reis-, hospitalisatie– en pensioenverzekeringen voor particulieren en zelfstandigen. Kmo’s en vrije beroepen kunnen hier voor alle mogelijke en (soms bijna) onmogelijke op maat gemaakte polissen terecht.
De verzekeringsmakelaar is een verzekerings- of herverzekeringstussenpersoon die verzekeringnemers en verzekeringsondernemingen, of verzekeringsondernemingen en herverzekeringsondernemingen, met elkaar in contact brengt, zonder in de keuze van deze gebonden te zijn. (cfr. Wet op de Verzekeringsdistributie)
De verzekeringsmakelaar zoekt voor zijn klant op de markt een verzekering, en dit op een onafhankelijke manier. Hij behoudt de volledige vrijheid bij zijn keuze van verzekeringsmaatschappij (in tegenstelling tot een verzekeringsagent, die afhankelijk is van zijn opdrachtgevers).
De opwarming van de aarde is te wijten aan menselijke factoren. Er worden daarom terecht steeds meer regels opgelegd door nationale, Europese en internationale regelgevers. Nieuwbouw is al onderhevig aan strenge eisen op vlak van neutraal of passief energiebeheer, maar in bestaande gebouwen is vaak nog veel winst te halen door het uitvoeren van investeringen in de gebouwschil zoals met gevel- en dakisolatie of beglazing, maar ook binnen in het gebouw door bijvoorbeeld isolatie van warmteleidingen, vervangen van de oude verlichting of verouderde verwarmingsinstallaties en het aanleggen of verbeteren van hun stookplan, of zelfs het plaatsen van een WKK (warmtekrachtkoppeling), een zonneboiler of zonnepanelen.
Solvio is voorbereid op de toekomst: steeds meer mensen wonen, werken en leven op een alsmaar schaarsere oppervlakte, in een wereld waar we nog teveel afhankelijk zijn van eindigende brandstofbronnen. Professionelen en particulieren hebben een aanzienlijke ecologische voetafdruk, die vaak door haalbare investeringen drastisch kunnen verminderd worden. Solvio investeert in de knowhow om deze initiatieven efficiënt te ondersteunen en toe te zien op een goede uitvoering.
Elk gebouw heeft haar uitdagingen, en Solvio kijkt verder dan de korte termijn. Wij bouwen samen met de klant aan een toekomstvisie, met een technisch en financieel plan dat aansluit bij deze doelstellingen. Daarbij onderzoeken we verschillende en nieuwe manieren om deze investeringen te kunnen financieren en ontwikkelen tools om gebouwen en hun eigenaars, particulieren of bedrijven, hierin te begeleiden. Solvio kent de soms tegengestelde visies op vlak van investeringen in hun gebouw tussen eigenaars en huurders of bewoners en verhuurders en helpt de gemeenschappelijke belangen te realiseren.
Project Transparanse
Zo is Solvio Beheer als enige syndicus in België betrokken als partner van het Ecohuis (de Stad Antwerpen) en Factor 4 bij een innovatief energiebesparend project in 3 grote appartementsgebouwen in Antwerpen. De energiebesparende maatregelen zullen via een EPC-contract (‘energy performance contract’) worden gecontracteerd. Een ESCO (‘energy service company’) zal de maatregelen implementeren en financieren. Deze aanpak heeft zowel voor de klant als de financierder verscheidene voordelen, met een energiebesparend resultaat. Dit project is het eerste van zijn soort in België, en één van de weinige in de Europese Unie. Over de innovatieve en andere aspecten van dit project kan u meer informatie vinden op de website van Transparense.eu.